Bakom micken
Reportagen om podcastskaparna.
Radiokanalen som blev med podd
Radiokanaler har börjat fokuserat mer och mer på poddar. Wendela och Tilda kan inte tänka sig att bara sända sitt program i radio.
Reklamen i lurarna
Reklam är ett vanligt sätt att finansiera poddar. Den poddare som använder reklam behöver dock vara mån om sin podds trovärdighet.
Podden och sorgen
Poddandet har hjälpt Kristín och Inga Lóa att bearbeta sin sorg efter familjemedlemmens bortgång. I samma veva hjälper dem och berör hundratals lyssnare.
Det fria ordet kräver stort ansvar
Vi träffar Fredrik Söderholm på Gott Snack och pratar om drevet de fick mot sig i december förra året. Är det okej att yttra sig hur som helst? Och vem står då till svars för det som sägs?
Nördarnas plattform
Inget ämne är för smalt när allt fler börjar podda om sina specialintressen. För spel- och filmfantasten Max Hamilton har podden öppnat upp en helt ny värld.
Podcastens påverkan på journalistiken
Podcasten har gått från trendande mediefenomen till att bli en naturlig del av människor vardag. Men hur har journalistiken egentligen påverkats av det nya medieformatet?